Alnömamman

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

8 månader idag och vattkoppor

Av Anna - 8 mars 2012 14:48

Stackars lilla G som också har fått vattkoppor...på HELA kroppen. Verkar som att han är mer medtagen än vad A var men nu har vi i alla fall fått tavegyl utskriven som ska hämtas ut så han slipper klia så mkt. Till på köpet har han fått världens förkylning och bara hostar hela tiden tills han kräks. Önskar verkligen att man kunde göra något för honom.  Blä för sjukdomar.

Så här prickig kan man alltså vara 

   


Här kommer lite mer roliga våriga bilder från förra veckan på altan i den härliga vårsolen :D

     


8 mån dagen

Oj vad tiden gick fort helt plötsligt. Lilleman blev just 8 månader och inte så liten heller,.;) 

Än så länge går det trögt med ålning och krypning. Han gör några försök ibland men ger tyvärr upp lite för lätt.  Däremot älskar han sin gåstol och skulle kunna sitta i jämt om han ville, men det främjar väl inte krypandet antar jag ;)


Tyvärr vill han sova hela nätterna utan att vakna 1-2 ggr och dricka välling....mkt dålig vana jag vet men vi har inta orkat tagit itu med det helt enkelt. Enklare att ge en flaska för att söva så vi andra också får sova än att försöka flera timmar...jaja han slutar väl någon gång. 


Andra milstolpar

Vill helst äta själv med sked

Övar på pincettgreppet med rispuffar

Kan nästan ta flaska själv

Snurrar runt på mage på golvet

Sitter helt själv och hasar sig fram på rumpan


Vår stora kille

 



 
 
Mary

Mary

8 mars 2012 15:39

Men lilla söta G :-(, det ser inte roligt ut med prickarna. Hmm och jag som trodde att ju yngre man är när man får det desto mindre prickar..det är kanske individuellt.
Altanmyset ser desto roligare ut, superfina mössor! Ja det där med att sova hela natten bara blev, (vi har haft lite återfall men oftast sover hon hela nätterna) när hon fick sova i eget rum så gick det vägen. Ibland vaknar hon och skriker en liten stund och sedan somnar hon om, man hör på skriket om man måste dit med flaskan eller om det är dröm/tröttskrik. :-)

http://frokenkrumbukta.blogg.se

Anna

8 mars 2012 19:04

jadu roligt är det inte :( så synd om honom så mnan kan dö.
Hmm sova hela natten ja, han sover ju i eget rum men kan inte somna om utan flaskan....han kan ligga o gnälla o tillslut skrika hur länge som heslt tror jag. Vi testade 5 mm metoden men det funkade inte...blir lite galen snart. Hoppas att allt är bra med er o att vi ses snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 juli 2019 22:26


  Idag hade vi kalas för vår lilleskrutt till älskling. G har fylllt år för några veckor sedan men först idag så firade vi med släkten. Han fick fina presenter och hade så roligt med sina kusiner :) nästa så att man blir riktigt rörd :)   ...

Av Anna - 19 juli 2019 18:39

tjoho äntligen kom den efterlängtade semestern i år. Trodde verkligen inte att den skulle dyka upp alls efter en lång och snårig vår med diverse fartgupp på jobbet.    Vi inviger dagen och kvällen med lite vin och lamm! ...

Av Anna - 27 januari 2019 09:54


Då var det söndag igen och alldeles för kort tid för att hinna med allt som borde ska göras under helgen. Simskolan är snart klar och sen borde jag ta mig till gymmet och bygga lite muskler. Kroppen gillar verkligen att träna muskler ?? ...

Av Anna - 6 januari 2019 11:05


Tänk att det är 2019 nu. Usch och fy vad tiden går fort både på gott och ont dock. Mitt löfte till mig själv i år är att ta hand om mig själv och lära av mina misstag. Ska försöka att inte driva mig själv så hårt men träning utan bara göra det so...

Av Anna - 18 november 2018 11:55

Nu har det äntligen skett!!! Om exakt 4 v börjar jag på mitt nya jobb på Näringslivsbolaget som kommuniaktör. Efter 4 år av sökande har jag äntligen lyckats få enn nytt jobb och kommer tom att sitta i stadshuset mitt på torget, Det hela känns fortfar...

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards