Alnömamman

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna - 30 januari 2012 09:40

Vad ska man hitta på för att få lilleskrutt att sova längre än 5 på morgonen. Han är helt galen vid den tiden o vill inte somna om. Jag fick sitta o hålla i tutten säkert 30 min, sen somnade han om. Min plan är att sluta amma helt inan vi åker till sholm till helgen. Han äter baraven minislurk ändå på morgonen, sen välling. Hoppas min plan kommer att fungera...

Av Anna - 24 januari 2012 15:47

Gymmet släng dig i väggen. Det räcker med en pulka en vagn och 5 km så är man helt död kan jag säga :) så underbar promenad. Jag tror barnen också uppskattade det. G sov hela tiden och A tittade på hästar och traktorer. Det blir definitivt flera såna prommisar framöver.Vällingstatusen blev som sådan. G slurpade i sig 150 ml i går kväll och sov sen från 19 til 4.30, sen fick han lite vatten o tuttet o sov till 6.30, ammades lite o sov till 7.40, Jag är nöjd i alla fal. Det var ett bra tag sedan man fick sova 6 h i sträck. Hoppas på samma sömn inatt :)

Av Anna - 23 januari 2012 21:27

   

Våra finigkillar



Har varit väldigt flitig idag och hunit med både städning och skottning. Kunde tom skotta när barnen var snälla inne. Anton satt och lekte med lera o G satt snällt i sin stol. Tur att det gick på 5 min att skotta annars hade jag nog inte vägat lämna dem ensamma ;)


G har varit så arg när han ska sova nu på dagarna att jag bara får ur honom en dryg timme per dag. Det är väl inte väl lite när man är 6 månader. Sen vaknar han mitt i natten och vill inte somna om...bara äta. Men men nu håller vi på att vänja av men nattmålet. Vi måste vinna denna fajt nu. Om två veckor åker nämligen hjärtat och jag till Sholm på bröllop, utan barn :D Kommer att kännas lyxigt att få sova en hel natt sammanhängande


Jag hittade ett jättebra intervall program att köra hemma. Shit vad jobbigt det var, både höga hopp och burpees tror jag det heter. Benböj, högt hopp och sen ner o göra en armhävning ;) Phu. Imorgon blir det hårdträning av ben och rygg. Ska bli så skönt.


Av Anna - 21 januari 2012 18:48

Än så länge kan Gabriel vid 6,5 månader

Sitta själv

Ta nappen själv

Tycker om nappen

Dricker välling :D till min stora förtjusning

Försöker åla sig fram men blir arg när det inte går

Åker med racerfart fram i gåstolen

Tycker om att slå saker i bordet

Tycker om att slänga saker på golvet


Äter: 

Ammas tidig morgon, gröt vid 8, lunch vid 11, mellis vid 14, middag, 16.30 o gröt innan kvällen runt 18.20

Av Anna - 20 januari 2012 12:21

Borde skippa dagis helt o hållet, då gräsligt less på magsjuka. Var kommer eländet ifrån? innan vi fick barn hade jag sluppit ifrån det nästan 20 år. senast 1,5 året har vi åkt dit 3 ggr. Stackars lilla G, kräks o vill äta ändå....hoppas detta går över snart

Av Anna - 10 januari 2012 21:03

Nu har lilleskrutt blivit 6 månader nu och blivit så stor. Han är jätteduktig på att greppa saker och kan sitta helt själv nu. Gåstolen är den största favoriten. Där kan han sitta o flera timmar om han fick chansen. Däremot är han inte lika bra på att sova, lite på dagen och minst en gång vill han äta på natten. Trots att han äter 5 fasta stora mål mat på dagen, 3 gröt och 2 matpure....stor i maten. Vi har försökt få honom att somna om på natten utan att äta men icke då blir han helt galen.....jaja detvgår väl över någon gång.....

Av Anna - 10 januari 2012 20:53

Nu har jag precis gjort klart min allra första beställning cupcakes m frosting. Apelsin och chokladmuffins med chokladfrosting, mums vad goda de blev. Nu hoppas jag bara att min köpare kommer att gilla dem lika mycket som oss. Bild kommer senare. Kanske borde byta yrke till konditor. Shit vad det hade varit roligt! Ja g skulle nog kunna göra cupcakes hela dagarna. Nästa projekt blir en bunt snygga minicupcakes och en snygg doptårta. Kollar runt en massa på youtube för att få spritsningideer.

Av Anna - 3 januari 2012 13:01

SÅ då var lillemans första pulktur gjord. 1h i pulka och bara lite missnöjd ;) Kan vara för att det blåste lite. Vi får tacka farbror Magnus och Sara för den fina vinterdressen som satt perfekt i pulkan :)


           

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards