Alnömamman

Alla inlägg under november 2011

Av Anna - 18 november 2011 13:24

Trots att lillskrutten knappt åt något i går kväll och fick lägga sig klarvaken sov han från 2115 till kl 3, åt och somnade om till kl 8 :) gissa om jag vart glad. Jag som hade förberett mig på att vara vaken hela natten med en hungrig liten prins. 


Idag har vi varit och klippt håret på A :) Han blev så fin coh var så otroligt snäll hela tiden. Tack tack snälla Susanne som gjorde ett kanonjobb!


Så här snygg blir man :)


     

Av Anna - 17 november 2011 21:28

Efter en lite för stor flaska ersättning fontänkräktes lilleman hela kvällsmålet tror jag. Försökte sen ge lite mer för att han skulle få ngt i magen inför natten men icke. Han ville inte ha någt. Sagt och gjort lade vi honom klarvaken i sängen....han som alltid somnar i min famn på kvällen så att vi kan lyfta över honom sen.


Återkommer i morgon med en nattstatus. Räknar med att vakna många gånger och mata lilleherren

Av Anna - 17 november 2011 10:29

Då var vi inne i förkylning dag 4 denna vecka. Arta vara hemma med två barn som är sjuka är ingen dans på rosor. Tv funkar bara så länge för att han ska sitta stilla. Rita har vi gjort i 5 min och nu är det dag för lera en liten stund.

Av Anna - 16 november 2011 21:30

Efter att Gabriel föddes var min plan att ta det ganska lugnt med träningen fram till hans 4 månadersdag. Dels för att verkligen bara fokusera på lilleman men också för att minska risken att mjölken skulle minska. Med Anton så minskade mjölken, eftersom jag tränade en hel massa när han var pytteliten.


Min tanke denna gång var att få in en massa hemmaträning eftersom det är så svårt att ta sig iväg med två barn. Jag hittade en jättebra blogg http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ som tipsar hur man kan träna 20 min pass hemma :) Passar mig utmärkt. 


Tyvärr har förkylningen bitit sig tag i mig med så det får bli vila på träningsfronten....blä

Av Anna - 16 november 2011 21:13

Här hemma är det sjukstuga värre. Anton har fått sin vanliga astmaperiod nu när han är lite förkyld. Så i tre dagar har vi varit hemma och kurerat lillprinsen. Nu håller vi tummarna att han är frisk i morgon när vi ska på lekdate med Inga o Edvin :)


Gabriel lillstackarn har också haft hosta så vi håller tummarna att det inte blir sämre. Han har blivit så duktig på att rulla runt från rygg till mage nu och försöker åla sig fram och blir så arg när det inte går. 

Av Anna - 9 november 2011 21:17

Nu är lilleman 4 månader och växer så det knakar. Till lunch får han nästan i sig en hel liten burk och skulle helst vilja ha mycket mer. Tror dock inte att magen skulle palla med så mycket mer. 


Milstolpar än så länge. 

Greppar ganska bra nu med bägge händerna

Rulla från mage till rygg

Försöker från rygg till mage men det går lite trögt

Vill helst stå eller sitta upp o sin matstol


Men en sak är lite märklig. Han verkligen avskyr att åka bil och sitta i sin bilstol. Oavsett om han är mätt o bytt på....så skumt. Jag har aldrig hört talas om ett barn som inte tycker om att åka bil.


Anton fyller ju 3 år om knappt två månader. Vår storkille...vart tog dom 3 åren vägen. Han var ju nyss en lite  plutt som kom henm från bb...

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards