Alnömamman

Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 28 maj 2013 22:28

Tok en underbar löptur idag på nästan en mil :) Gjorde en ganska rejäl fartökning och landade på 1h istället för icaloppet som tog 1,05. Grymt nöjd ikväll! På torsdag är det ju vårruset så det är bara att ladda för imorgon bllir det vilodag.


Måste få skryta lite om lillprinsen också som har blivti helt makalös på att prata senaste dagarna. Han härmar alla ord som vi säger och får till tvåordsmeningar lite här och var. Mammas hjärta smäler <3


Imorgon är det dax för heldag med hela avdelningen, undra vad vi ska pyssla med då...leandagen som vi skulle ha haft blev inställd.hmm


Räknar nu ner til semester som är exakt om 3,5 veckor..jiipiii. 8 sköna långa veckor.


Over and out!

Av Anna - 22 maj 2013 07:27

ooo vad bra start jag har haft. Snälla barn som gick med på att duscha 6.30 på morgonen och sjungande sprang till dagis sen :-)

Idag laddar jag för att springa milen på lunchen och sen fota invigningen av strålkanonen. Mkt bra dag!
Så härligt hade vi i helgen :-)

Av Anna - 16 maj 2013 16:06

Snacka om ilandsproblem :-) jag vill både kunna och orka springa långt samtidigt vill jag springa fort och på samma gång bli stark....denna ekvation går inte ihop. what to do?

Någon som kan trolla ;-)

Av Anna - 15 maj 2013 14:48

Vilken underbar dag med sol, skön löptur på 8,4 km på lunchen o nu hem till världens bästa prinsar :-)
Anton ska ha en kompis hemma ikväll :-)

Av Anna - 14 maj 2013 15:19

Sitter här och tittar ut över ett tråkigt regnväder :( just nu vill jag bara hem till barnen o gosa en massa.


 

Av Anna - 5 maj 2013 08:43

Börjar dagen med stora maskiner på bolibompa med g, medans a tjatar om att få leka m axel :-)

Själv ska jag springa milen när g sover, eftersom ica loppet redan är nästa lördag. Måste ju pränta in banan :-) Hoppas på regnuppehåll då bara :-) Längtar redan !

Av Anna - 4 maj 2013 16:56

Underbara sköna vår är äntligen här. Idag har vi planterat penseer och krattat ute.

Har äntligen köpt riktigt bra överdragsbyxor från didriksson till Anton, för på mån tar vi bort alla vinterkläder från dagis.

Av Anna - 3 maj 2013 17:52

Prinsarna har blivit alldeles för stora....stoppa tiden!!
G har blivit helt sjukt bra på att prata och härma ord, vilket är lite spännande.
A har börjat leka mer och mer med figurer och med sitt nya riddarslott'

I helgen blir det en inplanerad träningsfri dag i morgon samt 1 mil på söndag. Vi funderar även på att åka på stan imorgon och titta på anton ewald....antons önskan :-)

Har även fått provsmaka ett nytt proteinpulver från fitnessguru, mintchoklad....omg vad gott. Måste köpas :-)

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards