Alnömamman

Alla inlägg under oktober 2017

Av Anna - 23 oktober 2017 10:47

Ok, då var man sjukskriven då för stress och panikångest. Hur löser vi då detta för att inte åka dit igen.....

Nu äter jag betablockarare som funkar helt fantastiskt :) testade att äta full dos med magnusium i går kväll och jag har sovit som en bäbis. 


Nu ska jag jag även testa en yogaserie, varje dag i 90 dagar. Förhoppnings gillar knopp och kropp detta. 


Just idag känns allt verkligen bra Jag vaknade med ett leende på läppaarna och det har inte hänt senaste 8 veckora. jiippiii!!! Idag ska jag sen prata med Länshälsan och se vad dom säger och hur jag ska balansera jobbet.... 

Av Anna - 20 oktober 2017 14:56

Efter att varit dålig och haft stresssyndrom eller utmattning eller vad set du är så mår jag betydligt bättre idag. Om det beror på hjärtmedicin som lugnat ner kroppen eller ngt annat vet jag inte. Kroppen o huvet känns mkt mer lugn idag.

Under 7 veckor har jag hunnit avverka akuten, kardiologen, 2 läkare, samt fått kontakt med Länshälsan. Varit sjukskriven 4 veckor, jobbat 2 och gått hem igen. Börjat lära mig om vikten av andning, medvetenhet, mindfullness och yoga av min vän Lisa.

Hur viktigt det är att vara i nuet och vara medveten. Inte tänka på det som varit eller morgondagen.

Just nu tror jag att återhämtning med träning solljus och natur är bäst!

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards