Alnömamman

Alla inlägg under december 2011

Av Anna - 31 december 2011 12:32

Ett riktigt gott nytt år alla mina vänner :D Ett mkt bra år då vi fick vår andra lilla prins i juli och den stora närmar sig 3 år. 2012 blir ett bra år hoppas jag. Mammaledig tills i november eller så, G börjar dagis, semester i Göteborg, nya bilen kommer och allmänt mys med barnen och mitt hjärta <3.


Nu ska jag återgå till mina underbara svärföräldrar och fira nyårsafton :) Anton är nybadad o lilleman sover i vagnen. Själv ska vi njuta av chokladglögg o sen mer fika.

Av Anna - 29 december 2011 16:18

Gabriel fyller 6 månader nästa helg och Anton 3 år på söndag. Då blir det kalas för familjen med en toy story tårta  o buzz muffins för födelsedagsbarnet. Är för övrigt fullt ös här hemma med en liten plutt som är konstant missnöjd och inte vill sova på dagarna. Nu ska vi styra upp hans sovning och ätning ännu mer så att han ska sluta äta på natten. Håller tummarna att det kommer att gå.


Har blivit dåligt med träning sista 2 veckorna eftersom G först blev jättesjuk och fick åka in till barnkliniken och andas adrenalin samt stanna över natten. Sen åkte jag o M på en rejäl förkylning och börjar väl känns oss sisådär pigga. men nästa vecak blir det hårdkörning. Väntar med spänning på en zumbadvd nu :) 


Så här stora ha pojkarna blivit nu :)









Anton sitter och väntar på tomten                                                                                                         

Hela familjen samlad och busar med barnen 
Barnen fick mest julklappar :) G studerar medans faster Madde öppnar julkpappar
Anton fick bilar i mängder och skulle nog vilja sova med alla 
Anton som busar i morgonrocken från gammelfarmor 
G poserar så fint i sin nya fotölj 
 G i sin låda med leksaker. Perfekt att leka träna att sitta i 


                  

Av Anna - 19 december 2011 14:09

Vi har verkligen inget vanligt barn, G vill inte åka bil utan bara gallskriker och han vill inte sova i vagenen och absolut inte vara vaken i vagnen, då blir det bara gallskrik. Som i fm då vi var ute och åkte pulka. Efter att G vaknat efter sin pinsamt korta nap var han helgalen och ville inte liggai vagnen så det var bara att i rasande fart skynda sig hem med en ledsen A som ville åka pulka och en helt galen bebis i vagnen.... Vad ska vi göra......blir så less på detta!

Av Anna - 17 december 2011 13:12

Funderar starkt på att köpa egokort nästa termin så jag kan gå och träna de dagar Anton är på dagis. Saknar så otroligt att få köra lite tunga vikter. Styrketräning hemma i all ära men det finns inget som är så bra som ett riktigt gym.  Dax att satsa lite på mig själv igen :) 

Av Anna - 16 december 2011 09:58

Nu ska här göras julgodis, kola och knäck idag och fudge på Mickes begäran i morgon :) vi lär få ont i magen i jul. Hehe.Gabriel börjar bli stora pojken nu som passerat 5mån. Just nu försöker han åla sig fram men hans armar vill inte riktigt som han. Oo vad han kommer att vara lycklig när han väl sätter fart. Trots att han äter så mkt fast föda 3 ggr om dagen så envisas han med att äta på natten....dax för mer mat på dagen kanske.....

Av Anna - 6 december 2011 13:34

När lilleskrutt äntligen sover sin eftermiddagslut kankse det är smart att vila en smula men då ska här storstädas och skuras och skrivs matlistor inför shoppingen i morgon. Och som det inte var nog hann vi med en sväng till kyrkis i morse. Nu har jag ca 30 min innan hämtning på dagis i alla fall.


Idag har vi fått låna en bumbostol av snälla Pernilla :) Den var en riktig succe kan jag lova. Han satt på bordet när jag åt lunch. Mkt smart pryl det där.  Igår testade vi att ge vällning sista målet kl 19.30...han fick väl i sin ca 100 ml men vaknade ändå kl 2 för mat och sen 7. Lika tokhungrig då. Hmmm och han får så mkt mat på dagen att han storknar. Dock har jag tagit bort gröten på morgonen för att han ska ammas mer och få i sig mer vätska. G har nämligen börjat ammningsstrejka...hoppas på bättre tider nu.


Hann med styrketräning igår oxå viklet resulterade i fruktansvärd träningsvärk, så nice. Så idag blev det bara prommis till och från kyrkis, samt till och från dagis. Imorgon blir det ett till pass. Här ska tränas fram lite muskler ;)  Förstår inte att så mkt kan försvinna när man är gravid. Det blir nog handling av kettleballs i morgon tror jag :)

Av Anna - 4 december 2011 22:00

Hur ska man egentligen göra för att få i lilleskrutt tillräckligt m bröstmjölk samtidigt som han vill äta så mycket fast föda...är lite rädd att han ska bli uttorkad. Sen skulle jag verkligen vilja att han tog en hel falska ersättning/vällning på kvällen. Nu får jag verkligen truga i honom typ 80 ml. Tidigare middag kanske skulle göra honom lite mer hungrig.


Har precis kommit på vad jag vill ha till julklapp till mig själv, kettleballs. Jag har blivit så inspirerad av Olga Rönnbergs blogg och hennes upplägg på träning att jag nästan måste köpa såna balls. Så fort jag slutat amma blir det stenhård träning för mig. Målet är att komma i mina gamla favvojeans som jag hade innan jag blev gravid med G. 

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards