Alnömamman

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna - 23 juni 2010 21:33

Anton var på sin första dragracing i söndags i Sättna. Ojoj vad han tyckte att det var roligt. Han satt stilla i vagnen från 10-16 :) duktig lilla gubbe! Helt facinerad av alla bilar.


Tyvärr var det så sjukt kallt att jag höll på att frysa ihjäl. Tur att vi tog med oss en extra filt att vira om oss.


           

Av Anna - 18 juni 2010 16:49

Vilket tråkigt väder det var i dag. På ett sätt var det ganska bra för jag fick jättemycket gjort för en gång skull. Veckohandla, sy till Anton: gardiner, påslakan, underlakan och örngott, sy upp gardiner i v-rummet, busat en massa och sist men inte minst bakat chocolate chip cookies.

     
Snygga cars gardiner             Nysydda påslakan                Chocolate chip cookies Mums!


En massa bus med lillprinsen
 



Anton bara pratar och pratar hela tiden och vi vet inte alls vad han försöker säga. Någon som är duktig på bebisspråk och vet vad katje är för något? Det är inte katt, för det heter kat-ta. Jaja någon dag förstår vi väl :=)


Imorgon bär det av till Antons farmor och farfar för att gunga i deras nyinköpta gunga :D


Nu ska jag fortsätta njuta lite av helgen o Mickes semster!

Av Anna - 17 juni 2010 09:14

Idag bär det av till stan med Antons morfar och sen gardininköp till Antons rum. Jag har tänkt sy gardiner i över ett år nu med idag gör jag slag i saken. Bilder kommer senare idag.


Ha en bra dag!

Av Anna - 16 juni 2010 11:19

Igår besökte jag o Anton en ny lekpark här på Alnön. Hur kul som helst var det, speciellt när det stod en moped parkerad i lekparken. Annars fungerade sand o spade lika bra :)


   

Av Anna - 16 juni 2010 10:53

ojoj, första dagen vi ska prova att sova efter lunchen. Senaste timmen har inte varit speciellt rolig. Skrik och grin omvarannat. Tack o lov har han lugnat och vi ska försöka med lunchen kl 11.

Jag håller alla tummar och tår att detta kommer att gå bra


Tydligen är han inne i en 1,5 år utvecklingsfas nu och vill varken äta eller sova. Hoppas att den går över snart så vi får tillbaka vår fina pojke igen ;)

Av Anna - 15 juni 2010 10:12

Ja herregud att det ska ta så lång tid mellan gångerna att blogga. Nu får jag ta och skärpa till mig lite.


Efter 4 månaders jobb så är jag mammaledig igen över sommaren. Det är verkligen så skönt. Synd bara att det regnar och lilleman är så otroligt rastlös inne att han klättrar på väggarna. Nu sover han tack o lov och jag ska ta och slappa lite framför tv ;)


Så här stor har han blivit nu

 

Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards