Alnömamman

Alla inlägg under mars 2012

Av Anna - 23 mars 2012 22:06

Nu är vi lagomt less på denna eviga hosta som G har haft till o från sen i okt-nov. Speciellt på natten sätter det igång vilket gör att han inte kan sova ostört, vaknar flera gånger o kan inte somna om utan välling :/ Resultatet blir att han äter mindre på dagen o blir hungrig på natten.....hur ska vi få honom att sluta äta på natten. Tips mottages gärna :)

det  känns som vi har testat allt. Napp tar han inte, 5 mmm metoden vill jag inte köra, gå in o försöka lugna, sjunga, stryka mm gör honom helt vansinnig istället...han kan verkligen hålla på hur länge som helst, tills han får välling då går det bra att somna om. Inte alltid men ofta. Vad ska vi hitta på??


Själv har jag kommit igång med löpträning så jag är redo för vårruset och ica loppet här på alnön, det ska bli så roligt :)


Det roligaste A fick göra idag var att åka buss och köpa en 1 års present till Malte, som har kalas på sön. Att det ska vara så roligt att åka buss. Sen har jag funderat över en sak. När man är gravid verkar ens mage vara allmän egendom. Nära o kära får ju absolut känna och så men inte vilt främmande männikor. Nu verkar det vara samma sak när man har småbarn. Helt plötsligt så får alla världens tanter och farbröder för sig att klämma och peta och prata bebisspråk med ens barn. Vad ska man göra...aningens svårt att säga åt dem attt sluta. Idag har stan kryllat av kärvänliga främlingar... 

Av Anna - 12 mars 2012 09:46

Nu har min stackars stora prins fått en förkylningssväng o astma...så synd om honom. Inget dagis denna vecka heller. G är ganska dålig han med o hostar som en galning tills ham kräks. Tack o lov fick vi tid hos vc för att kolla så han inte fått lunginflammation...hoppas verkligen inte det. Det är så synd om de små som är sjuka.Jag får väl passa på att träna en massa hemma denna vecka då eftersom vi är isolerade igen....pust. Börjar bli lite tråkigt nu tycker jag. Däremot hittade jag ngt intressant på en mammablogg http://www.tamponsforfree.se/Home.aspx få gratis tamponger o den ända man behöver är att svara på lite frågor varje månad. ops nu vaknade lilleman i vagnen....

Av Anna - 8 mars 2012 14:48

Stackars lilla G som också har fått vattkoppor...på HELA kroppen. Verkar som att han är mer medtagen än vad A var men nu har vi i alla fall fått tavegyl utskriven som ska hämtas ut så han slipper klia så mkt. Till på köpet har han fått världens förkylning och bara hostar hela tiden tills han kräks. Önskar verkligen att man kunde göra något för honom.  Blä för sjukdomar.

Så här prickig kan man alltså vara 

   


Här kommer lite mer roliga våriga bilder från förra veckan på altan i den härliga vårsolen :D

     


8 mån dagen

Oj vad tiden gick fort helt plötsligt. Lilleman blev just 8 månader och inte så liten heller,.;) 

Än så länge går det trögt med ålning och krypning. Han gör några försök ibland men ger tyvärr upp lite för lätt.  Däremot älskar han sin gåstol och skulle kunna sitta i jämt om han ville, men det främjar väl inte krypandet antar jag ;)


Tyvärr vill han sova hela nätterna utan att vakna 1-2 ggr och dricka välling....mkt dålig vana jag vet men vi har inta orkat tagit itu med det helt enkelt. Enklare att ge en flaska för att söva så vi andra också får sova än att försöka flera timmar...jaja han slutar väl någon gång. 


Andra milstolpar

Vill helst äta själv med sked

Övar på pincettgreppet med rispuffar

Kan nästan ta flaska själv

Snurrar runt på mage på golvet

Sitter helt själv och hasar sig fram på rumpan


Vår stora kille

 



Presentation


Jag är en alnöbo och mamma till två underbara prinsar som jag och min älskling Micke fick 2009 och 2011. Bloggen kommer största delen handla om våra barn men även annat smått och gått.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards